Officiell webbshop för DJO Nordic

Sovkuddar

Nackbesvär och överförd nacksmärta (utdrag från en studie av Hugh Smythe, MD, university of Toronto) Nacksmärtor är vanliga, dock blir de i många fall feldiagnostiserade, eftersom smärtan upplevs ha ett annat ursprung. På grund av stötande och tryckande krafter i de nedre nackkotorna refereras smärtan, vilket resulterar i att hjärnan drar fel slutsatser om var skadan faktiskt är lokaliserad. Upprepad påfrestning särskilt under sömn, försenar återhämtningen. En effektiv behandling kräver ett pålitlig stöd för de nedre nackkotorna under hela natten – varje natt. Hälsosam sömn är livsviktig för att du ska kunna glömma stressiga dagar och för att koppla av. Om du inte får den nödvändiga återhämtningen kan konsekvenserna bli allvarliga: Spänningshuvudvärk, rastlöshet och både fysisk och psykisk kraftlöshet. Därför bör du agera förebyggande. Med SISSEL® Ortopediska kuddar kommer din sömn att bli lugn och avkopplande. Alla SISSEL® Ortopediska kuddar ger ordentligt stöd för de nedre nackkotorna. Tack vare sin unika utformning glider kudden in mellan axelpartiet och nackkotorna och fyller utrymmet däremellan, vilket på ett följsamt sätt får ryggraden att automatiskt inta det anatomiskt korrekta läget. En svagt stretchande effekt på nacken och ryggraden kan göra att förändringen känns ovan till att börja med. Din kropp kommer att behöva en viss tid (2–14 nätter) för att vänja dig vid en hälsosam och naturlig sömn. SISSEL® Ortopediska kuddar Plus, Orginal och Travel är tillverkade av polyuretanskum vilket ger ett kraftfullt stöd. SISSEL® Ortopediska kuddar Soft, Deluxe och Bambini är tillverkade av viskoelastiskt skum vilket är ett mycket mjukt och följsamt material.
Erbjudanden
DJO Global på YouTube
Populärt just nu!
SP2-aWebb