Kurser

STIMULERA DIN UTVECKLING!

Förutom att utveckla den senaste tekniken inom elektrisk stimulering arbetar vi även med att stimulera din nyfikenhet och ge dig nya kunskaper. Därför anordnar vi regelbundet både inspirationsdagar, workshops och teoretiska och praktiska kurser inom elektroterapi. Titta gärna igenom utbudet och se vilka du är intresserad av.

En del av våra kurser vi erbjuder är internkurser vilket betyder att vi anpassar vissa delar efter er verksamhet. Vid internkurser står vi för föreläsare, kurskompendium och stimulatorer för praktisk övning under kursen. Lokal, grupprum, teknisk utrustning och förtäring ordnas av uppdragsgivaren. Vi utformar gärna skräddarsydda interna utbildningar till kunder med speciella önskemål. Kontakta Ornella Novoselec på 040 39 40 67 eller distriksansvarig säljare för mer information.

Just nu pågår planering av DJOs kurser för 2013.
Information kommer inom kort.

INTERNKURSER
Internkurs: TENS och sårläkning, riktat mot bensår, 1 dag
Kurs för sjuksköterskor, sjukgymnaster och läkare som arbetar med patienter med kroniska bensår. Ett multidisciplinärt arbetssätt är av stort värde för sårläkningen därför rekommenderar vi att både sjuksköterska och sjukgymnast ifrån samma arbetsplats deltar.

Kursen lär ut de behandlingsrutiner som fastställts i Eksjö kommun där TENS är ett komplement till traditionell sårvårdsbehandling. Kursen har som syfte att ge dig nya möjligheter till effektiv behandling. Kursen omfattar allmän sårvård, TENS verkningsmekanismer, indikationer/ kontraindikationer, elektrodplaceringar, dokumentation, praktiska övningar och apparatkännedom.

Kursen kan även arrangeras internt på er hemort - kontakta Ornella Novoselec på 040 39 40 67 för kursdatum och offert. Antal deltagare skall vara minst 15 st eller fler.

Internkurs: TENS under graviditet, förlossning och vid menssmärtor, 1 dag
Kursen riktar sig främst till barnmorskor och sjukgymnaster som arbetar med gravida kvinnor. För ett optimalt omhändertagande av den gravida kvinnan är ett multidisciplinärt arbetssätt av stort värde.

Vi rekommenderar därför att både barnmorska och sjukgymnast från samma arbetsplats representeras. Kursen omfattar grundläggande smärtfysiologi, TENS verkningsmekanismer, apparatkännedom, praktiska övningar samt genomgång av TENS-behandling vid graviditetsrelaterade smärttillstånd i rygg och bäcken, vid förlossning och puerperium samt vid menssmärtor och spiralinsättningar.

Internkurs: TENS-behandling för sjuksköterskor, 1 dag
Kursen omfattar smärtfysiologi, TENS verkningsmekanismer, indikationer och kontraindikationer, elektrodplaceringar, utprovningsrutiner, dokumentation, praktiska övningar och apparatkännedom. Några av de behandlingsområden som belyses är, postoperativ smärta, neurogen smärta, menssmärta, angina pectoris och illamående.

Om önskemål finns kommer vi även att belysa nedsatt perifer cirkulation (bensår)
Pris: Kontakta Ornella Novoselec på 040 39 40 67!
Kursdatum: Efter överenskommelse

Internkurs: TENS-behandling Naprapat/Kiropraktor, 1 dag

Nyheter

2014-01-01

Varsågod, du får en gratis goniometer!

Erbjudande

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.